پمپ هیدرولیک کاتریجی Yuken

سری PV2R

پمپ پره ای یا کارتریجی یوکن یکی از کم صدا ترین پمپ ها به شمار می آید و از مرغوب ترین و شناخته شده ترین پمپ های موجود در بازار است.

انواع پمپ دبی ثابت یوکن ژاپن و چین در مدل های زیر موجود میباشد:

  •  PV2R1 (جابجایی حجمی از 5.8 الی 31  Cm3 /rev)
  •  PV2R2 (جابجایی حجمی از 41.3 الی 64.7 Cm3 /rev)
  •  PV2R3 (جابجایی حجمی از 76.4 الی 115.6 Cm3 /rev)
  •  PV2R4 (جابجایی حجمی از 136 الی 237  Cm3 /rev)

سرعت این پمپ‌ها معمولا چیزی بین 600 تا 1800 دور بر دقیقه است.

فشار لحظه ای تا 210 بار

کاتالوگ PV2R” Series Single Vane Pumps

<<برای اطلاع از قیمت و موجودی با ما تماس بگیرید>>

 

پمپ هیدرولیک کاتریجی YUKEN

پمپ های پره ای هیدرولیک یوکن که با نام پمپ های کارتریجی و پمپ تیغه ای نیز شناخته می شوند، یکی از پر استفاده ترین پمپ ها در سیستم های هیدرولیک صنعتی و راهسازی به حساب می آیند.

یکی از بهترین برندهای تولیدکننده قطعات سیستم های هیدرولیکی، برند یوکن ژاپن است. به عبارت صحیح تر، یوکن کمپانی چندملتی با همکاری کشورهای انگلستان و ژاپن است که محصولات خود را در چین تولید می کند. پمپ پره ای یوکن عمدتا برای سیستم های هیدرولیکی که نیاز به فشار متوسط دارند، طراحی شده است. به همین دلیل فشار لحظه ۲۱۰ بار را به سیستم تزریق میکند. این پمپ ها باعث ایجاد دبی ‌مناسب در سیستم های هیدرولیکی میشوند.

در این پمپ، روغن هیدرولیک از کاتریج درونی جذب شده و با اعمال فشار به طرف خروجی پمپ پرتاب می‌شود. این فشار ایجاد شده توسط پمپ هیدرولیک کاتریجی به سیستم هیدرولیک انتقال داده می‌شود و برای انجام کارهای مختلف مانند حرکت سیلندرها، بالابری بارها و یا چرخش موتورها استفاده می‌شود. این عملکرد پمپ هیدرولیک کاتریجی باعث ایجاد نیروی لازم برای انجام کارهای مختلف در صنایع مختلف می‌شود.

کاربرد پمپ پره‌ای چیست؟

پمپ‌های پره‌ای یکی از مهم‌ترین انواع پمپ هیدرولیک هستند که در صنایع گوناگونی کاربرد دارد. بیشترین کاربرد پمپ هیدرولیک کارتریجی در صنعت فولاد به منظور ساخت میل‌گرد، شمش‌های فولادی و در خط تولید ورق و صفحات فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صنایع پلاستیکی مانند دستگاه‌های پخت لاستیک،‌ دستگاه‌های پلاستیک‌سازی یا همان ماشین‌های تزریق پلاستیک هم پمپ کارتریجی کاربرد دارد.

پمپ‌های پره‌ای در کارکرد دستگاه‌های دایکاست و ساخت آلومینیوم، دستگاه‌های پرس ورق فولادی خصوصا پرس‌های فشار پایین و فشار متوسط، دستگاه و سیستم‌های هیدرولیک که دائم‌کار هستند و فشار کاری آن‌ها از 100 الی 200 بار است، نیز نقش قابل توجهی دارند. همچنین در صنایع نفت و پتروشیمی برای انتقال سیالات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معرفی انواع پمپ هیدرولیک پره‌ای

پمپ‌های کارتریجی برحسب ساختار و نوع عملکردشان به دو دسته زیر تقسیم شده‌اند:

  • پمپ هیدرولیکی پره‌ای یک طبقه
  • پمپ هیدرولیکی پره‌ای دو طبقه

معرفی قطعات پمپ هیدرولیک کارتریجی

پمپ‌های پره‌ای از چهار قسمت کلی به ترتیب پوسته، کارتریج، شافت و لوازم جانبی تشکیل شده است:

  • پوسته: پوسته نگه‌دارنده معمولا از جنس چدن بوده که در برابر آسیب‌ها بسیار مقاوم است. پوسته اطراف کارتریج را احاطه کرده است.
  • کارتریج: کارتریج از یک روتور، تعداد مشخصی تیغه به همراه تیغه‌های کوچک‌تر و ساچمه، رینگ نگه‌دارنده و دو عدد پلیت زیر و روی کارتریج تشکیل شده است.
  • شافت: شافت‌ پمپ تیغه‌ای در یک سمت به الکتروموتور،‌ در قسمت میانی به پوسته و در قسمت بالایی به روتور کارتریج متصل است.
  • لوازم جانبی: بلبرینگ شافت، کاسه‌نمد شافت، سیل‌ها و اورینگ‌های آب‌بندی از جمله لوازم پمپ کارتریجی هیدرولیک به شمار می‌روند.

طرز کار پمپ پره‌ای چگونه است؟

در ساختار این پمپ، پره یا تیغه هایی درون یک مجموعه به نام روتور قرار دارند. چرخش با سرعت بالا بر اثر نیروی گریز از مرکز و جابجایی تیغه ها درون رینگ کارتریج، باعث مکش سیال از قسمت ورودی و هدایت آن به سمت سیستم هیدرولیک می‌شود.

 

اینستاگرم واتس‌اپ واتس‌اپ تلگرام
فروشگاه
0 مورد سبد خرید
حساب کاربری من